Meta (Facebook) formlarındaki dataların CRM sistemine sorunsuz bir şekilde aktarılabilmesi için, formların Alan Adlarının (Field Name) sistemimizin algılayacağı şekilde isimlendirilmesi gerekmektedir.
Ad Soyad ve Telefon Numarası özelinde olması gereken alan adları (field name) örnekleri aşağıdaki gibidir;
Türkçe -> adı_soyadı, telefon_numarası
İtalyanca -> nome_e_cognome, numero_di_telefono
İngilizce -> full_name, phone_number
Portekizce -> nome_completo, número_de_telefone
İspanyolca -> nombre_y_apellidos, número_de_teléfono
Almanca -> vollständiger_name, telefonnummer
Arapça -> الاسم _ بالكامل, رقم _ الهاتف
Fransızca -> nom_complet, numéro_de_téléphone
Rusça -> полное_имя, номер_телефона
İlgili Alan Adları (Field Name) tanımlamaları Facebook (Meta Business) reklam formlarının ayarlar kısmından gerçekleştirilmektedir.
Meta Business reklam hesabı üzerinden yapılan işlem adımları görselleri ile birlikte aşağıda sıralanmıştır:
İşlem Adımları:
1. Meta Business Suite‘e giriş yaptıktan sonra sol kısımdaki menülerden Tüm Araçlar menüsüne tıklayınız.
2.Ardından açılan menüden de Reklam Yöneticisi‘ne tıklayınız.
3.İlgili Reklam Kampanyası üzerine gelerek Düzenle kısmına tıklayınız. (Yok ise, yeni bir kampanya oluşturarak kampanya ayarlarınızı tamamladıktan sonra aşağıdaki Form Oluştur adımından devam edebilirsiniz.)
4.Açılan sayfada aşağı doğru ilerleyiniz.
5.Hızlı Form başlığı altında Form Oluştur‘a tıklayınız.
6.Açılan “Form Oluşturun” ekranında İçerik sekmesindeki kısımlarda reklam formunuz ile ilgili ayarları tamamlayınız.
İçerik sekmesinde işlemlerinizi tamamladıktan sonra Ayarlar sekmesine tıklayınız.
7.Dil kısmından formun dilini belirleyiniz. Bu adım en önemli adımlardan biridir. Bunun nedeni ise, seçmiş olduğunuz dile göre Alan Adlarının otomatik olarak tanımlanmasıdır. Dil seçimine göre otomatik olarak tanımlanan Alan Adları, CRM sisteminin kabul ettiği formattadır.
8.Bir önceki adımda Dil seçimi English (US) olarak yapılmıştır. Bu seçim sonucunda Alan Adları otomatik olarak full_name ve phone_number şeklinde tanımlanmıştır. Bu tanımlamalar, İngilizce dili için CRM sisteminin kabul ettiği ve dataları otomatik olarak içeri alabileceği formattadır.
9.Aynı durum diğer diller için de geçerlidir.
10.Dil, Türkçe olarak seçildiğinde, Alan Adları aynı şekilde adı_soyadı ve telefon_numarası şeklinde CRM sisteminin kabul ettiği formatta otomatik olarak tanımlanmaktadır.
11.Son olarak sağ alt köşedeki Form oluştur düğmesine tıklamanız gerekmektedir.
- Yardıma ihtiyaç duyduğunuzda +90 850 532 75 69 hattımızdan veya [email protected] adresi üzerinden bizlerle iletişime geçerek destek alabilirsiniz.